STEAM: Ciències i arts

Canto coral fins a 6º de Primària

Des dels 3 anys escola de dansa

1 Banda, 1 orquestra i 1 coral

L’art i les ciències a través de les competències STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques ) és un enfocament pedagògic centrat en el treball col·laboratiu i la integració de competències altament relacionades.

Artistes i científics comparteixen les mateixes habilitats i és per això que a Agora Sant Cugat International School donem un protagonisme a totes les àrees temàtiques que els integren. Per aquest motiu, treballem amb LEGO® Education SPIKE ™ Prime per oferir als nostres alumnes les millors habilitats d’aprenentatge en programació i robòtica. Gràcies al software i activitats adaptades a les necessitats dels nostres alumnes i a la formació específica dels nostres professors, són capaços d’aprendre les eines amb les quals poc a poc aniran avançant en l’apassionant i intuïtiu món dels diferents llenguatges de programació.

La música i les arts expressives són clau per al desenvolupament integral dels infants i aporten enormes beneficis cognitius i personals a més de millorar les seves habilitats comunicatives. L’educació musical afavoreix el desenvolupament i la millora de talents especials, juntament amb els valors de treball dur, superació, sensibilitat, organització i treball en equip. La música té un protagonisme a Agora Sant Cugat International School amb el nostre vincle amb el Conservatori del Liceu de Barcelona i el nostre Auditori Josep Carreras que té una capacitat per a 360 espectadors i és ideal per a la realització d’activitats musicals, conferències, muntatges teatrals i debats.

El nostre projecte musical vol oferir una experiència activa de la música. A més del currículum oficial i obligatori, tots els nostres alumnes aprenen a tocar almenys un instrument musical (violí, viola, violoncel, flauta o clarinet) i desenvolupen les seves habilitats vocals fins a 6è de Primària amb la possibilitat d’actuar en els diferents concerts que es programen cada any. Els alumnes també tenen l’oportunitat de pertànyer a l’Orquestra Escolar, a la Banda Escolar o al Cor Juvenil de l’Escola. Dins el pla d’estudis, els alumnes fan dues sessions de Música per setmana i a partir de 1r de Primària toquen un instrument de corda amb l’opció de canviar a un de vent a partir de 3r de Primària.

A les classes d’Oratòria, es fomenten i es desenvolupen les habilitats de comunicació per parlar en públic i debatre en castellà i anglès perquè els estudiants puguin convertir-se en conversadors segurs, organitzats i respectuosos.